Search:

Type: Posts; User: BeatsConcrete; Keyword(s):

Search: Search took 0.02 seconds.

  1. Replies
    0
    Views
    108

    Music nerd bass player.

    Hey all,

    Just thought I'd let people know, that as well as producing, i'm also a bass player. Also I have a degree in contemporary music. So if you need answers about music theory (chord scale,...
  2. Yeah man. That's be sweet! i'll DM you a drop box...

    Yeah man. That's be sweet! i'll DM you a drop box link to the wav file. Cheers
  3. Cheers man. Dude. Love Ur shit. Nice flow, good...

    Cheers man. Dude. Love Ur shit. Nice flow, good vocal tone. Very chill. That freestyle too. Dope. Ur welcome to rap over any of my beats anytime if you want. No charge. Just spit. Happy to customise...
  4. Cheers heaps man! That's kinda the idea....

    Cheers heaps man! That's kinda the idea. Reinventing the wheel ain't always a bad thing lol. Im out about to play a gig at the moment. (bass player) will check out Ur Rao's when I'm back home!
  5. Yeah that's the downside to it. Not necessarily...

    Yeah that's the downside to it. Not necessarily talking about new genres though although that would be awesome. More talking about more experimental groups like Clipping. They've got a pretty big...
  6. Thanks man. Yeah going for a bit of a niche lol....

    Thanks man. Yeah going for a bit of a niche lol. I already pitch a fair bit of stuff but I'm Gunna rearrange soon so will experiment more!
  7. Yeah that's where I'm at. Rap is so diverse...

    Yeah that's where I'm at. Rap is so diverse these days yet the focus for type beats seems to be purely in the current meta. Surely this would make the market for type beats of a different sub-genre/...
  8. Replies
    6
    Views
    133

    Nice dark beat. Pretty unique sound too. As far...

    Nice dark beat. Pretty unique sound too. As far as turning loops into beats, I recommend starting by making the 'verses' by stripping bits out of the loops. Eg, just drums and bass to start with,...
  9. Replies
    4
    Views
    84

    Really cool vibe! Love the chord progression,...

    Really cool vibe! Love the chord progression, drums are tight and cut nicely. Only thing i'd change is that some parts of the piano line seem to push a little bit. Like it's a bit rushed. Also...
  10. New producer using random objects for original samples!!!

    Hey all, been lurking a while but it's time to brace myself for some feedback. I'm very new at this (only a couple of beats made so far) but would love some feedback to improve. For some reason, one...
  11. Replies
    4
    Views
    70

    Niiiice! Cool melodies. Great song progression....

    Niiiice! Cool melodies. Great song progression. Half agree with the above comment about the snare. I like the snappy cut of the highs but a little more bottom in the EQ wouldn't go astray. SoundCloud...
  12. Cool as beat. Really like the chill vibe! Full...

    Cool as beat. Really like the chill vibe! Full yet minimal at the same time too. Dope! SoundCloud.com/beatsconcrete
  13. Yeah I get that. Nothing wrong with it either...

    Yeah I get that. Nothing wrong with it either really, just wondering if anyone is doing type beats for less mainstream artists (obviously less lucrative but surely there's a market still?)
  14. Type Beats For Non Mainstream Artists

    Hey all, I noticed a lot of producers doing type beats. Makes sense, take inspiration from the hottest most influential artists, but I'm wondering if anyone out there is doing different 'type' beats....
  15. Thanks! Cool remix too. Love the drop into the 8...

    Thanks! Cool remix too. Love the drop into the 8 bit sounds. Good mix of them and other synths too!
  16. Old Bass Player, New Producer! Making Beats from Random Objects!

    Hey all,

    Just making the obligatory first post to introduce myself. I've been playing electric and upright bass for years across a heap of different genres but i've started to get into producing...
  17. Thread: New Here

    by BeatsConcrete
    Replies
    7
    Views
    532

    yeah i'm new too. Brand new infact. with the...

    yeah i'm new too. Brand new infact. with the grand experience of 2 beats. lol Seems to be a lot of knowlegeable folk around here though!
Results 1 to 17 of 17